Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.
Diagnosetidspunktet
Kva må skje i prosessen frå uro om eit barns kognitive utvikling og til etter at diagnosen psykisk utviklingshemming er stilt?
Informasjonen på denne sida er retta mot barn i skolealder, men du kan tilpasse til barn i barnehagen. Da må du bytte skole med barnehage.
Har barnet forseinka utvikling på andre områder enn kognisjon må du kartlegge dei områda også. Du må vurdere å tilvise til andre aktørar. For eksempel send tilvising til ergo- og fysioterapitenesten ved forsinka motorisk utvikling. Dette skal skje så snart som mogleg.
Vi har beskrive prosessen frå bekymring om eit barns kognitive utvikling til etter at barnet har fått diagnosen psykisk utviklingshemming i denne tidslinja. Det er ikkje angitt spesifikke veker eller månader mellom oppgåvene, fordi prosessen er individuell. Vi anbefaler å følge punkta i rett rekkefølge og tilpasse tida mellom oppgåvene til behovet til barnet. Forkortingane er beskrevet på denne siden.
Så snart som mogleg
Meld uro om barnets kognitive utvikling
Viss foreldre er uroa: Be om støtte ifrå skole eller helsesjukepleiar
Viss skole er uroa: Undersøk nærare; få fram stemma til eleven og ha ein samtale med foreldra
Viss BTI-kommune, følg trinna i BTI-rettleiaren
Helsesjekk; vitamin, syn, høyrsel, m.m. hos fastlege og/eller skolehelsetenesta
Kartlegg og start tiltak i skole
Etter ei lita stund
Evaluer tiltak; hald frem, endre eller start nye tiltak
Spør PPT om råd/rettleiing
Møte mellom foreldre og skole
Oppmelding til PPT (rapport med pedagogisk analyse)
Hald fram tiltak i barnehage eller skole
Når PPT har gjort ei vurdering
Sakkunnig vurdering
Enkeltvedtak om individuelt tilrettelagt opplæring (ITO)
Rettleiing til foreldre
Tiltak frå PPT blir testa og vurdert
Tilvising til HABU
Undersøk rett på koordinator og IP
Tilvising mottatt
Inntaksteamet ved HABU behandlar tilvisinga
Tilviser får skriftleg informasjon om inntak eller avslag. Kopi blir sendt til foreldre
Viss tilvisinga er akseptert får saka prioritet etter gjeldande retningslinjer
Diagnostisk vurdering
Enten på HABU, i skole eller barnehage
Tilbakemelding til pasient/foreldre
Tilbakemelding om vurderinga til barn og foreldre
Avklare vidare oppfølging ved HABU
Skriftleg rapport om utredninga blir sendt til pasient/foreldre
Foreldresamtale med sosionom om rettar. Kan melde behov for koordinator til kommunen
Tilbakemelding frå HABU til lokale aktørar
Tilbakemeldingsmøte med HABU, lokale aktørar og foreldre
Skriftleg rapport om utredninga blir sendt til fastlege og andre aktørar som pasient/foreldre ønsker skal få rapporten
Etter tilbakemeldinga frå HABU
Vurder behov for koordinator og IP og lag ei ansvarsgruppe (viss det ikkje allereie er utført)
Evaluer sakkunnig vurdering
Enkeltvedtak om ITO-tiltak og ressursar
Lag eller endre IOP
Ansvarsgruppemøte: Avklar videre oppfølging og behov
Du kan laste ned Sjekkliste diagnose (PDF). Sjekklista er eit verktøy for å sikre ein god overgang og du kan bruke ho slik du sjølv vil.