Implementering av aktivitetsperm
Prosjektet har innført en ny modell for å strukturere skoledagen for barn med autisme ved Tveiterås skole i Bergen.
Søker
Bergen kommune, Tveiterås skole v/ rektor Sigrun Tveitnes og avdelingsleder Gunstein Pytte.
Faglig ansvarlige
Prosjektledere: Spesialpedagoger Marian O. Sæbø og Mona Krokås
Støtte
Prosjektet støttes av Regionalt fagmiljø for autisme, ADHD, Tourettes syndrom og narkolepsi i Helse Vest med kroner 50.000.
Støtteperiode
2015
Tema
Implementering av evidensbaserte metodiske tilnærminger i skolesetting for barn med autisme. Aktuelle metoder: Discrete trial, Incidential teaching, aktivitetspermer, script og scriptfadings prosedyrer og videomodellering. Øke kompetanse hos personale ved å utvikle sjekklister og etablere rutiner for evaluering og veiledning.
Sist oppdatert 20.06.2024