Ansiktsløft for nettsidene til Helse Bergen

I dag tirsdag 7. november har helse-bergen.no fått nytt utseende. Dette skjer i forbindelse med overgang til ny publiseringsløsning. De nye nettsidene blir enklere å bruke for de mange besøkende som er innom nettsidene våre i løpet av året.

Publisert 07.11.2023

Helse-bergen.no er sykehusets viktigste kanal for informasjon til pasienter og pårørende. Med mer enn 4 millioner unike sidevisninger i løpet av et år er det trygt å si at nettsidene har stor trafikk og er godt besøkt.

På nettsidene finner du informasjon om alt fra undersøkelser og behandling, kontaktinformasjon til avdelinger, praktisk informasjon om parkering og mattilbud, og informasjon om rettigheter, valg og muligheter. Pasientinformasjon på nettsidene er en del av behandlingen, og bidrar til både forventningsavklaring og til bedre informerte og forberedte pasienter, sier Kleveland Dahl.

– Vi gleder oss stort over den nye løsningen som gir oss et varmere og mer inviterende nettsted med moderne design og økt brukervennlighet, sier Lena Kleveland Dahl, som er nettansvarlig for helse-bergen.no.

– Fremover vil sykehuset ha fokus på videreutvikling av nettsider og innhold sammen med klinikker, avdelinger, pasienter og pårørende. Det vil også bli gjennomført brukertesting av funksjon og design nasjonalt.