Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
Tekst

Kunstig intelligens på Haukeland universitetssjukehus

Kunstig intelligens (KI) er i ferd med å bli ein sentral del av framtidas helsetenester – også på Haukeland universitetssjukehus. Ved å ta i bruk KI på ein trygg og etisk måte, ønskjer vi å forbetre pasientbehandlinga, styrkje ressursutnyttinga og bidra til meir persontilpassa helsetenester.

Slik brukar vi KI i dag – og i framtida

Haukeland universitetssjukehus ser eit stort potensial for kunstig intelligens innan følgjande område:

Diagnostikk og utgreiing

KI kan støtte helsepersonell i å tolke medisinske bilete, prøvesvar og journaldatar raskare og meir presist. Dette kan bidra til tidlegare oppdaging av sjukdomar og betre behandlingsval. Sjukehuset har til dømes teke i bruk KI for å oppdage brot i bein på røntgenbilete – eit tiltak som gir raskare svar og betre pasientflyt.

Overvaking og prediksjon

Gjennom analyse av store datamengder kan KI bidra til å føreseie forverring hos pasientar, som ved hjartesvikt eller infeksjonar. Dette gir moglegheit for tidleg intervensjon og betre pasientsikkerheit.

Helselogistikk og ressursoptimalisering

KI kan brukast til å planleggje operasjonar, føreseie behov for sengeplassar og optimalisere bemanning. Dette gir betre flyt i pasientbehandlinga og meir effektiv bruk av ressursar.

Automatisering av rutineoppgåver

KI kan støtte administrativt arbeid, som tekstproduksjon, møtereferat og dokumenthandsaming. Dette frigjer tid for helsepersonell til å fokusere på oppgåver nær pasienten.

Forsking og utvikling

Vi deltek i forskingsprosjekt som utviklar KI-modellar for mellom anna tidleg oppdaging av kreft, prediksjon av tilbakefall og persontilpassa medisinering. Dette gir grunnlag for framtidige løysingar som kan takast i bruk i klinikken.

Ansvarleg og trygg bruk av KI

All bruk av kunstig intelligens i Helse Bergen skal vere:

  • Eitisk forsvarleg
  • Personvernsikker
  • Kvalitetssikra
  • Gjennomsiktig og forståeleg for pasient og helsepersonell

Vi følgjer nasjonale og internasjonale retningslinjer for ansvarleg bruk av KI, og alle løysingar blir vurderte nøye før dei blir tekne i bruk.

Helse Bergen prøver ut Tale til sammendrag

Helse Bergen prøver ut "Tale til sammendrag” for å betre dokumentasjonen av helsehjelpa du får. Det betyr at korte lydklipp blir spela inn undervegs i samtalen og gjort om til tekst.

Les meir om Tale til sammendrag
Helsepersonell som snakker med en kvinnelig pasient

AISMEC prosjektet

Artificial Intelligence Support in Medical Emergency Calls (AISMEC) er eit forskingsprosjekt som har som mål å utvikle beslutningsstøtte i form av kunstig intelligens (KI) for operatørane på medisinsk naudtelefon (113). Ved hjelp av KI skal AISMEC-prosjektet analysere det som blir sagt i 113-samtalen, og samanhalde det med pasienten si sjukehistorie, medisinbruk og blodprøveresultat. På den måten kan operatørane få støtte i form av ein utrekna risiko for at pasienten har hjerneslag.

Les meir om AISMEC her
Ikon

Innlegg i Dagens medisin

Helsepersonell bruker for mye tid på dokumentasjon. Kunstig intelligens (KI) gir reell avlastning i klinisk arbeid. Teknologien må likevel innføres med ansvar og åpenhet. Helse Vest tester tale-til-sammendrag (TTS) under strenge rammer og med tydelige krav til kvalitetssikring, skriver Cecilie Sneberg Grøtteland, Bård Magnus Lunde Dale og Bianca Mirella Fiorentino Slotfeldt i et innlegg i Dagens medisin.

Trygg journal med kunstig intelligens
En mann med briller
Sist oppdatert 23.10.2025